Vastgoedmanagement is een complexe materie. Schoolbesturen en -directies staan vaak voor ingewikkelde keuzes om goede huisvesting voor het onderwijs te kunnen blijven faciliteren, terwijl tegelijkertijd ook het lekkende dak gerepareerd moet worden. Het team van Laride Vastgoedmanagement ondersteunt onderwijsorganisaties op alle niveaus, zodat er rust komt in de organisatie en de focus gericht kan worden op goed onderwijs.
Verlengstuk van uw organisatie
“Wij zijn graag betrokken bij wat er bij een onderwijsorganisatie of schoolbestuur leeft”, vertelt Julian van de Sande, Teamleider Vastgoedmanagement. “Niet omdat we het stokje over willen nemen, maar om te voelen wat er speelt. Wij kennen de uitdagingen van de markt en weten uit jarenlange ervaring welke impact dat kan hebben op de inzet van mensen en middelen. Door proactief aangehaakt te zijn bij een organisatie kunnen we samen als één team met de interne beheersorganisatie van een onderwijsinstelling optrekken.”
Hybride samenwerking
Samenwerking vindt plaats op diverse niveaus. Laride vastgoedmanagement geeft huisvestingsadvies op strategisch niveau, vastgoedadvies op tactisch niveau en ondersteunt operationeel op het gebied van vastgoedbeheer. Onze servicedesk kan ingeschakeld worden voor het aansturen van dagelijks onderhoud of reparaties. Julian: “Wat een opdrachtgever ook nodig heeft, wij passen ons aan. Is er bijvoorbeeld meer capaciteit nodig in verband met ziekte- of zwangerschapsverlof, dan kunnen wij dat tijdelijk overnemen. Het werkt als een soort schuifmechanisme, dat we afstemmen op de klantbehoefte. Dat kan per jaar verschillen.”
Ieder zijn eigen rol
Op elk gewenst niveau kan Laride menskracht leveren. Ieder vanuit zijn eigen capaciteiten en kracht. “Niemand kan alles weten”, vervolgt Julian, “daarom hebben wij mensen in huis met ieder zijn of haar eigen specialisme. Afhankelijk van de klantvraag koppelen we deze persoon aan het contact bij de klant. Zo kan het zijn dat er meerdere mensen van Laride op verschillende niveaus samenwerken met verschillende mensen uit één onderwijsinstelling. Van bestuurder en schooldirecteur tot aan leerkrachten en de conciërge. Dat doen we samen als één team, nauw verbonden met het team van de klant. En is er een specifieke vraag waar specialistische kennis en kunde voor nodig is, dan werken we samen met onze preferred suppliers.”
Langdurige relaties
“Omdat we zo dicht op de klant zitten en als het ware een verlengstuk worden van de organisatie, werken we alleen met raamovereenkomsten”, besluit Julian. “Niet omdat wij zekerheid willen hebben, maar om echt díe toegevoegde waarde te kunnen leveren die nodig is om onderwijsinstellingen verder te helpen. Wij sturen op zelfredzame organisaties, dus alles wat men zelf kan doen, doet een instelling zelf. En de rest daarin ontzorgen wij. Het feit dat sommige schoolbesturen al meer dan 10 jaar kiezen voor Laride, en we voor meer dan 160 scholen werken, zegt denk ik genoeg.”